Restaurant 'Muralla' in Belmonte - Reisverslag uit Belmonte, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu Restaurant 'Muralla' in Belmonte - Reisverslag uit Belmonte, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

Restaurant 'Muralla' in Belmonte

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

03 Mei 2015 | Spanje, Belmonte

Belmonte, 03-05-2015, a las 22.30 horas

Amigas y amigos,

Vanavond nog even door Belmonte gelopen en weer enkele bekenden tegengekomen… o.a. diejen Mosselmannen en die katholieke Isabel; daarna in Restaurant Muralla wederom lekker Spaans gegeten; we waren er natuurlijk weer als eersten, want na die uitgebreide desayuna van Juan vanochtend was er alleen maar koffie en cola genuttigd..toen we om de Cuenta vroegen, zat de zaak goed gevuld met startende gasten; vanavond maar geen prijsvraag eraan vast gekoppeld enerzijds gezien het aantal reacties op de eerste die tot nu toe tegenvallend en nogal teleurstellend zijn… denk dat ik die inzenders voor straf een keer mee neem achterop de tandem dwars door Spanje en dan MIJN pedalen stil houd!! totaal geen kennis van zaken dus, anderzijds omdat datgene wat we vanavond nuttigden niet zo moeilijk te raden was.. De vino blanco was er een van het kasteel van Belmonte… dat stond afgebeeld op het etiket, een lekkere droge witte wijn die goed bij mijn ‘pulpo a la Gallega’ paste… die ‘pulpo a la gallega’ smaakt m.i. overal anders, maarre leeeeeekkkkkkerrrrr!!!!
Verder heb ik me vanmiddag dus gebogen over de verdere etappe’s richting Valencia… dit i.v.m. de verwachte problemen vanaf Albacete richting Valencia als je de Camino de Levante vice versa volgt.. Ik heb de kaart eens goed bestudeerd en ben eruit tot La Roda volgen we de Camino de Levante vice-versa en daarna nemen we een andere route.., vertel nog niet welke!! Maar ik denk dat het een mooie wordt, dwars door een natuurreservaat met de nodige hellingen tot 16% over korte afstand toe!! Als we dit doen c.q. halen, arriveren we vrijdag laat dan wel zaterdag in de loop van de dag in Valencia … Jeroen/ Ranjani en Cas en Niek komen vrijdag om 15.30 al aan in Valencia… zondag voetbalt Levante thuis tegen Atletico Madrid… Aukje een keer vragen hoe je aan kaartjes kunt komen… hoeven we zondag niet uit te gaan eten en in een bar naar dat voetbal te kijken, maar in het stadion zelf zitten eten, alleen dat wordt dan een lunch, de wedstrijd begint al om 12.00 ‘s middags.....

• 04 Mei 2015 - 14:13

Yvon:

Aaaaaach, hebben we onze best gedaan om te raden naar de inhoud van het maal worden we nog bestraffend toegesproken ook........ en we waren nog wel zo creatief in het bedenken van originele Spaanse maaltijden :-)
    Jullie komende route lijkt me idd meer dan mooi! Erg benieuwd naar de foto's maar ook naar de verhalen.
    Doe voorzichtig met die hellingen.

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19194