'Finish gehaald', einde van de reis.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu 'Finish gehaald', einde van de reis.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

'Finish gehaald', einde van de reis..

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

10 Mei 2015 | Spanje, Valencia

Valencia, 10-05-2015, 13.00 uur…

Einddoel bereikt, VALENCIA, na zo'n dikke 1400 km fietsen, reden we de drooggelegde Turia vanaf zee op… Na de ochtendduik in de zee, ontbijtje op het terras, ingepakt en vertrokken, de wind van gisteren was weg, nagenoeg windstil. Vandaag een korte, vlakke etappe, 40 km langs al die kleine plaatsjes aan zee met stranden… Langs het natuurreservaat L'Albufera waar we toen met Ria en Piet ook naar toe gefietst zijn.. om verse paëlla te eten, jammergenoeg waren toen alle tenten al dicht. Onderweg een klein ongelukje omdat ik met de rechter trapper een betonnen paal raakte die van geen wijken wilde weten..., de trapper is aan vervanging toe, hij staat enigszins scheef.. Maar verder was het vandaag een makkie. Op zondagmorgen heb je ook hier tal van fietsclubjes, er wordt wat afgefietst hier... Die brug van Calatrava zie je al van verre liggen, Schitterend om die mooie gebouwen aan het begin (of zo je wilt aan het einde van de Turia) weer te zien; die hele Turia is een grote speeltuin voor jong en oud, er wordt door iedereen gelopen, gerend en gefietst… Toen we bij die Turia aankwamen even naar Ranjani gebeld dat we eraan kwamen; het was er een drukte van jewelste, hard fietsen gaat dan echt niet, na ½ uurtje fietsen, reden we bij El Corte Inglés rechts, links de Turia bedding uit en troffen we Ranjani, Jeroen, Cas en Niek vlakbij het appartement… De fiets ontladen en meteen even verderop bij het fietsverhuurbedrijfje waar Ranjani en Jeroen ook een fiets voor 1 week gehuurd hadden, gevraagd of we de tandem daar tot vrijdag kunnen stallen dat kon!!; daar ook 2 fietsen tot donderdag avond gehuurd.. Josine heeft geen zin om deze week nog 1 week tegen mijn rug aan te kijken… ze wil op een eigen fiets door Valencia heen… ieder zijn eigen fiets… ok dus..
Gedouched, opgefrist met zijn allen even het oude Valencia in, het ligt op loopafstand van het appartement.. en daarna weer terug om nog wat inkopen te doen…
Het zit er dus op, onze 'Camino de Levante vice versa' is voorbij… oppe teller staat dat we 1476 km. gefietst hebben, alles bij elkaar...; dit jaar maar met 1 spaakbreuk en verder geen ongelukken
Jammer en helaas, maar het is niet anders… Nu nog 1 kleine week Valencia met ons 6-en en dan vrijdag weer richting Langenboom…
Bedankt voor al jullie reacties, ik zie net dat 'caminodelevanteviceversa' bijna 2000 keer bekeken is.. we hebben er weer van genoten en we denken alweer aan de volgende tocht… welke… een hele lange die van Girona naar Sevilla verloopt, vlgs. een uitgestippelde route van Benjaminse of Reitsma, wanneer? In Spanje wordt geadviseerd dat niet 's zomers te doen.. beste fietstijden zijn april t/m juni en september/oktober, zin om weer mee te fietsen? laat het ons weten.. dus, als God het belieft, september/oktober 2015, het eerste deel Girona-> Valencia en dan volgend voorjaar Sevilla -> Valencia?

El Jefe

• 10 Mei 2015 - 19:06

Sandra:

fijn dat jullie er zijn!!!!!!!
    Nu nog meer genieten...groetjes mamavandiejensalamander x

• 10 Mei 2015 - 19:09

Nelleke Renders :

Bedankt voor de prachtige foto's en de verhalen! Ik vind het heerlijk, zo fiets ik toch mee zonder inspanning! Tot de volgende reis, eerst nog veel zwemmen!

• 10 Mei 2015 - 19:41

Yvon:

Gefeliciteerd, jullie zijn er en zonder bijzonder rare zaken onderweg. Eén spaakbreuk, wat verdwenen wegen en een kromme trapper (betonpalen gaan nooit opzij Sjef), valt alles mee toch? Een week Valencia ook geweldig lijkt me. Staat ook o mijn verlanglijstje zoals bijna heel Spanje op mijn verlanglijstje staat. Maar echt niet op de fiets, zelfs geen elektrische! Nog een jaar of twintig en dan kan ik mijn Spanje to-do bucketlist gaan afhandelen. Kijk er nu al naar uit dus misschien toch maar over een jaar of tien??
    Geniet van jullie Met Zijn Zessen Week. Ook hartstikke gaaf! En dan weer thuis, is ook fijn!

• 10 Mei 2015 - 22:03

De Buren:

Super zeg.. Jullie zijn er al. Wat een prestatie maar weer. Fijne week met z'n alle, geniet ervan! Hier alles goed en hiernaast ook!!

• 11 Mei 2015 - 21:05

Lieke:

Zoooo dat was weer een mooie tocht zeg!
    Geniet nog lekker met zijn 6en!
    Kus XXX

• 15 Mei 2015 - 16:00

Tiny En Roos:

Bedankt voor de mooie verhalen foto s !!!!
    Geniet er nog lekker van !!!!
    tot de volgende reis maar weer gr. fam v k

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19206