El cenar en la Villa de Don Fabrique - Reisverslag uit Villa de Don Fadrique, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu El cenar en la Villa de Don Fabrique - Reisverslag uit Villa de Don Fadrique, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

El cenar en la Villa de Don Fabrique

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

03 Mei 2015 | Spanje, Villa de Don Fadrique

Villa de Don Fabrique, 02-05-’15, 23.55 horas…

El tiempo zegt genoeg… het restaurant, aanbevolen door Juan, was ontzettend goed, weer zo’n barretje vol met mensen, opa’s/oma’s/kinderen en kleinkinderen die a las 22.00 de la tarde nog zitten te eten… De door Padre Gerard voor onze keuken aangeboden geluidsabsorberende wanden kan hij hier ook nog kwijt!!!! Wat hebben we gegeten… 1) Chipirones plancha 2) Patatas de la Casa en 3) de prijsvraag voor vanavond: wat is dit?? (foto bijgevoegd); dit laatste namen we omdat aan de tafel naast ons bovengenoemde personen met 8 man van zo’n bord zo heerlijk zaten te smullen en wij niet wisten wat dat was…en dat wel ff wilden weten, nu weten we het dus!! Antwoorden op deze prijsvraag voor 05-05, de verjaardag van onzen Piet via deze blog inleveren.
Wat verder nog gedaan… onze werkbespreking voor morgen natuurlijk.. niet tussen de soep en de aardappelen want die hebben ze hier niet, wel tijdens het eten en daarna… Met nog zo’n 10 minuten te spelen was de voetbalwedstrijd Deportiva La Coruna - Villarreal nog onbeslist 1-1 en was het werkoverleg wel ten einde… Morgen fietsen we maar 52 km. naar een plek die ik gisteren al besproken heb en waarvan ik vandaag een bevestiging kreeg, daar is plek voor ons, niet in een herberg maar daarover morgen meer.. Als je nagaat dat we vandaag niet de voorgenomen 80 km naar Villacanas maar zo’n 20 km verder afgelegd hebben en hier beland zijn en daarbij ook nog 20 km omgereden hebben, is de totaal door ons afgelegde afstand, van inmiddels gisteren…., 120 km… Morgen 52 km. mag wel dan… m.n. omdat met de ervaring van vandaag en de via het internet vernomen informatie over hoe de fietsbare wegen na Albacete zijn, hebben we besloten om vanaf Roda een eigen gekozen route te gaan uitstippelen door een natuurreservaat en een Sierra (met beklimmingen en afdalingen).. dit uitstippelen kost tijd… die neem ik dus morgen, sorry ‘t is al vandaag, na die slechts 52 km…

hasta luego,

el Jefe

• 03 Mei 2015 - 01:04

Pim:

Prijsvraag oplossing: kipfilet stukjes al forno....

• 03 Mei 2015 - 01:05

Oplossing 2 : gemarineerde kattenkots ...

• 03 Mei 2015 - 13:14

Yvon:

Ervaring leert dat gemarineerde kattenkots er anders uitziet. Maarre, ik ga voor de inktvis.

• 03 Mei 2015 - 13:15

Ach jasses Pim, je hebt gelijk. Ik had foto 3 niet gezien.....

• 04 Mei 2015 - 22:05

Ria:

T zijn gewoon varkensoren

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!