klaproosjes... - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu klaproosjes... - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

klaproosjes...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

27 April 2015 | Spanje, Medina del Campo

Medina del Campo, 27 abril, a las 17.00

Weer een mooi dagtochtje achter de rug… wind mee, langs de Duero, de eerste 40 km vrij vlak.. Via Villaralbo, Villalazan, Pelegonzalo naar Toro.. daar had ik even een pauze ingelast vooral omdat ik voorzag dat om daar te komen de nodige zweetdruppeltjes te voorschijn waren gekomen en de vochtvoorraad weer op peil gebracht moest worden… Boven gekomen enkele foto’s van bovenaf genomen. Als je daarboven staat, zo veel hoger als dat uitgestrekte land voor je, snap je dat dit door de eeuwen heen een belangrijke stad geweest is… Zoals de historici onder ons wel zullen weten, vond hier een van de belangrijkste Spaanse veldslagen plaats en wel de beroemde “Batalle de Toro” die op 1 maart 1476 plaats vond tussen de troepen van Isabel La Catholica en Juana La Beltrane; Isabel won en zorgde ervoor dat Toro onder de heerschappij van ‘Castilla en Aragon’ kwam.. zo tot zover deze lezing.. Daarna nog een stempel bij het plaatselijk VVV kantoor gehaald en bij een tabakszaak de nodige postzegels gekocht zodat iedereen die Josine nog een kaart wil schrijven de brievenbus in de gaten moet houden, zé komen eraan.. Even bijgetankt en dan kan ik het niet laten om in zo’n plaatselijk barretje enkele van die lekker ogende tapas te nemen. Bij het verlaten van Toro weer ff de verkeerde afslag genomen, we hadden opeens een stuk wind tegen… dus weer omgedraaid (toen dus weer wind mee) en Toro op dezelfde manier verlaten als we erin gekomen waren, nu dus zonder zweetdruppels.. Met nog 55 km voor de boeg fietsten we lekker door, onderweg nog enkele fotoos genomen vanaf de rijdende camera en ook, één keer, gestopt op verzoek van mijn klaproosje.. via Villafranca de Duero, Castrouno (pittige helling), Aleojos naar Nava del Rey.. hier nog even bijgetankt en na zo’n 90 km even op een andere ondergrond gaan zitten, dat voelt dan ook meteen heerlijk aan.. Medina del Campo even na 16.00 bereikt, hotelletje gezocht en gevonden, La Mota, lekker gedouchd en de was weer even op de hand gedaan, deze hangt nu uit het raam te drogen.. zo meteen als Josine ook weer opgefrist en gladgestreken is even richting plaza Major en misschien even het kasteel bezoeken..
Dacht ik even via de wifi van het hotel deze post te verzenden, helaas storing in het net….niet mogelijk, dan maar Medina in… de plaza major op en jawel hoor in het 3-de restaurant daar hadden ze internet en kan ik dus dit verslag even inbrengen.. Denk dat vanavond geen bericht meer volgt, dus ook jullie kunnen vroeg naar bed.. Gisteravond hoorden we van de camerero dat er hier op 1 mei weer een feestdag is die dus ook weer in iedere plaats gevierd wordt… Ben even nagegaan waar we dan zijn… Morgen naar Avila en dan woensdag richting Toledo, maar dat zal in 1 dag niet te halen zijn 140 km…. dus een stop in Escalona en dan kort stukje naar Toledo… daar dan even 1 dag feest mee vieren, 1 dag een en ander bekijken en dan hebben we nog een zee van tijd om 9 of 10 mei in Valencia te komen… Albacete doen, zoals bekend, op een ochtendje.. nu nog een naar het kasteel lopen waarvan dan pas morgen de berichtgeving volgt i.v.m. de reeds eerder vermelde communicatie problemen..

• 27 April 2015 - 22:34

Herman En Elly :

Allereerst van harte gefeliciteerd (we hadden een storing op internet). Wat een belevenissen weer! We genieten ervan. Jullie zijn het 67 ste levensjaar van Sjef wel in stijl begonnen zo. Nu maar hopen dat de rest van het jaar nog meer leuke gebeurtenissen in petto heeft

• 28 April 2015 - 01:10

Caminofrans:

Ola Pelegrino's,
    Het schiet al aardig op, jullie paatje :-)
    Elke dag lees ik gullie avonturen en vindt het fijn om zo "mee te lopen"!
    Gegroet
    Bom Caminho
    Caminofrans

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19228