Zamora 'se ve en una hora'.... - Reisverslag uit Zamora, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu Zamora 'se ve en una hora'.... - Reisverslag uit Zamora, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

Zamora 'se ve en una hora'....

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

26 April 2015 | Spanje, Zamora

Zamora, 26-04, 18.30 uur

Ha, hier ben ik weer. Eerst ons ff. genesteld in ‘el Parador’, de grootste kamer tot nu toe.. ik kan vanavond dansend het bed in…. weer ff gedoucht en opgefrist.. het is echt paleiselijk… brede gangen, brede trappen, grote wandkleden aan de muur, ‘echte’ ridders te paard etc.etc.. Omdat Josine wel iets nodig had, even de stad in…. “Zamora se ve en una hora”, ( ‘Zamora kun je in 1 uur zien’), die uitspraak van Erik-Jan hadden we al gezien in de VVV-beschrijvingen en dan vooral op unne zondagmiddag tussen 4 en 5, alles is gesloten, alleen enkele restaurantjes zijn open… in een ervan met toepasselijke naam (foto) enkele tapa’s tot ons genomen onder het genot van een wit wijntje, het eerste van vandaag.
In ‘el Parador’ hadden we affiches gezien waarop stond vermeld dat er vanavond in ‘el Theatro Principal’ een ‘Concierto de Primavera’ was onder de titel ‘el tren de música’.. Als er nog kaartjes waren kon je die om 17.00 uur bij het theater kopen, en dat lukte.. Voor diegenen die nog wilden invliegen om mij vanavond geluk te wensen en van plan waren om hier een feestje te bouwen:.. zelfs de door mijn broer Pim geadviseerde overdekte vismarkt is écht dicht, er valt hier echt niets te regelen, dus dat feestje wordt hierbij uitgesteld tot dd…... een keer in Langenboom…
Erik-Jan nog plannen om naar Nederland te komen?? geef me de data… Omdat alles zo stil was hier toch nog even naar de Avenida Tres Cruces 29 gelopen om te zien of die tafel echt gereserveerd was en gelukkig maar dat we dat deden,
gesloten op zondag..
enne Erik-Jan we gaan inderdaad via Albacete en ik begrijp met de uitdrukking ‘caga y vete’ dat we daar beter in de loop van de ochtend doorheen kunnen fietsen… we worden steeds wijzer… vanavond dus eerst naar het theater waar ze me zullen toezingen en daarna een restaurantje zoeken bv. op de plaza major waar er tegen 17.00 verschillende teken van leven begonnen te vertonen. Nu nog even met de benen omhoog, met geopende ramen, in het zonnetje (echt waar!!) al lezend en typend 20.00 uur afwachten voor de rest van de ongetwijfeld feestelijke avond in Zamora… en al diegenen die me feliciteerden dank, dank, dank…. leuk om al die reactie via SMS, Whatsappjes en berichten te krijgen… Iedereen bedankt, ik/we zullen er vanavond op toasten..

• 26 April 2015 - 22:12

Erik-Jan :

Sjef,
    Beetje laat, maar toch van harte!
    Jammer dat Eusebio dicht was vandaag.... Op de terugweg dan maar!
    Gr.
    EJ

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19239