Ourense bereikt met weer lege accu's - Reisverslag uit Ourense, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu Ourense bereikt met weer lege accu's - Reisverslag uit Ourense, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

Ourense bereikt met weer lege accu's

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

23 April 2015 | Spanje, Ourense

Ourense, 23-04-’15, 19.00

Gedouched en de was al gedaan zit ik nu in een barretje naast hotel Altiana mijn verslagje van het laatste stuk te schrijven.. Na de accu’s dus gedeeltelijk gevuld te hebben weer verder… die van de fiets stond op 40% (in 1,5 uur opgeladen) die nog op de fiets zat op 12%.. of we daar Ourense mee zouden halen viel te bezien…. Onze accu was met die ‘tode del cerdo’ ook niet vol.. Gelukkig ligt Ourense aan de rivier de Mino… 'laag' dus... de Mino die even verder op, stroomafwaarts, de grens vormt tussen Portugal en Spanje… daar waar we in de camino portugues over waren voor ik er erg in had… nu dus even nagedacht en gestopt boven op de ponte Velja… (vastgelegd voor het nageslacht..). De tocht daarheen ging over de ene na de andere ‘ALTO’ de hoogste, aangegeven, top was 811m boven ANP, dik 2x de Vaalserberg…, die 2 accu’s waren zo’n km. of 20 voor Ourense leeg… 0%... maar niet geklaagd van die laatste 20 km gingen er 19 bergaf… en vooral de laatste 9 gingen voorspoedig, snelheden van boven de 70 werden afgeremd door ‘Mia’ achterop, die kan op haar Mio zien hoe hard het gaat… Aan de foto's kun je ook wel zien dat het ontzettend goed fiets weer is... 'n kwart tot half bewolkt, de wind ZZW, iets van voor opzij rechts tegen dus... heeeeelijk. Ourense is een grote stad.., na zo’n fietstocht door dorpjes en lange stukken zonder ook maar 1 huis, wel weer ff wennen… Het groene, bosrijke, vochtige Galicië begint hier plaats te maken voor hele stukken vol met bloeiende paarse heide en naast de gele brem bloeit haar ook de witte in volle glorie.. Overal hoor je vogels… of het moet Mia óf de fiets zijn die piept… maar vlgs. mij zijn het vogelgeluiden.. Met die voederkolom in de tuin heb ik er nu wel verschillende met naam en toenaam op mijn netvlies maar hier met die snelheid op de fiets zie ik ze alleen vliegen en hoor er nog meer.. Heerlijk is dat zo’n biertje na zo’n 110 km… moet ik ook weer even aan m’n Sterretje denken… kusje van Apo vanuit Ourense… jullie mogen morgen nog 1 dag naar school en dan …. vakantie…. geniet ervan (zonder Omi & Apo), maak er wat van… Adam, denk aan je oefeningen, die kun je in de vakantie ook nog wel ff met Mark doen!! Ook in Ourense is het goede nieuws van je moeder binnengekomen... we duimen hier ook!!

• 23 April 2015 - 20:23

Corry:

Nou, vervolg jullie tocht vanuit Frankfurt,waar we op de kleinkinderen passen,daar hun ouders in Lissabon zijn,allemaal spannend bij jullie, veel plezier !hasta la próxima vez!

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19217