werk voorbereiden.... - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van josine sjef - WaarBenJij.nu werk voorbereiden.... - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van josine sjef - WaarBenJij.nu

werk voorbereiden....

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

12 April 2015 | Nederland, Langenboom

Ola amigas y amigos,

Werk voorbereiden kost tijd.. niet voorbereiden kost meer tijd.. of te wel: ‘Preparar trabajo lleva tiempo, no preparar costo más’; een bekende uitspraak van wijsgeer Padre Gerardo uit lang vervlogen tijden.. Hoe bereid je nu goed voor op zijn tocht… al doende leert men… de tandem met het vliegtuig meenemen leverde in Farao vorig jaar enige uren vertraging en enige schade op.. ‘kostte’ dus tijd en enkele dinero’s… dusse Fa. Soetens maar gebeld en de tandem naar Hotel Mexico laten brengen, die staat er al als wij daar arriveren, kost ook wel wat, maar geen tijd… Zoals bekend zijn alle ‘camino’s’ al eeuwen oud.. en van oorsprong voor pelgrim’s die van heinde en ver richting Santiago de Compostela lopen.. tussen de 20 en 30 km/dag.. Zo ook de camino de Levante, een voet-tocht van SdC naar Valencia over wegen die niet altijd voor fietsers bedoeld zijn… op het web kun je wel lezen dat sommige mountainbikers de tocht ook gedaan hebben, de bagage wordt dan met de auto van het ene naar het andere punt gebracht… Wij op onze e-bike tandem doen hem dus andersom, ommesjang, viceversa, van SdC náár Valencia, zo weinig mogelijk bepakt en gezakt onder het motto van ‘alles wat je niet meeneemt is meegenomen’. Wij komen dus waarschijnlijk ook wel eens op voor ons onbegaanbare stukken… je daarop voorbereiden kun je eigenlijk niet goed… Wel heb ik de route om mijn home-trainer, iedere morgen een 25 km, al gefietst, en daar bemerkte ik al dat ‘Google-street view’ niet van alle paden foto’s ter beschikking heeft.. Ik heb daar wel alvast aantekeningen van gemaakt en op onze MIO enkele alternatieve routes ingebracht over geasfalteerde wegen.. in de buurt van de oorspronkelijk camino. Natuurlijk hangt een en ander ook af van het weer… bij veel regen veranderen sommige fietspaden, echt in modderpaden (de ‘via verde’ in de ‘Ruta del Califato’!!) waardoor je de modder tussen de banden en het spatbord weer manueel moet uitruimen, dat kost dan ook weer wat tijd en moeite maar aan de andere kant ook veel lol.. Als je ons wilt volgen en een beetje wilt weten door wat voor gebied we aan het fietsen zijn kijk op: http://www.vieiragrino.com onder het kopje ‘Camino de Levante’ klik maar eens op dat kopje en dan nog een klik op ‘Camino interactivo’ en je ziet ons lopen.. nog een keer klikken op ‘recorrido’ en daar kun je de route helemaal zien.. en inzoomend zelfs op satelliet beelden de wegen/paden die ons te wachten staan… Zo’n 1200 km.. we hopen dan voor de 14-de mei (Josine’s 65-ste verjaardag) in Valencia aan te komen.. dat moet lukken… of we 9 mei halen?? dan voetbalt daar Levante tegen Atletico Madrid, sulle we nog zien… Ranjani, Jeroen, Cas en Niek komen ook op 8 mei iin Valencia aan, we hebben een appartement voor een weekje gehuurd… vlak bij de drooggelegde Turia.. kunnen dan weer even bijkomen van de fietstocht..

• 17 April 2015 - 00:37

Yvon:

Hoeveel kilometer gaan jullie in hemelsnaam fietsen???

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19240