Lunch, 69 km erop zitten - Reisverslag uit Verín, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu Lunch, 69 km erop zitten - Reisverslag uit Verín, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

Lunch, 69 km erop zitten

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

24 April 2015 | Spanje, Verín

Verin, 24-04, 14.00 uur

Lunchpauze met nog 36 km te gaan en vlgs. de kaart nog 1 alto voor de boeg… in Restaurante Lugano en el casco antigua… we vragen eerst wat het ‘el menu del dia’ inhoudt… al doende leert men…: spaghetti (Adam!!) vooraf, pescado (vis, bacalao) en een toetje met koffie… dat klinkt goed.. en smaakte evenzo.
De alto die we net erop hebben zitten, schitterde door de mooie natuur, als je dan met zo’n 7 km/uur omhoog gaat, heb je tijd genoeg om daar naar te kijken… de witte brem of toch witte hei? afgewisseld met enorme velden bloeiende gele hei.. Eenmaal boven weer die schitterende vergezichten links en rechts, weer een keer geprobeerd die op de foto vast te leggen, ‘t zal wel weer niet lukken. De afdaling van 16 km ging veel sneller dan de beklimming van een km of 10.. afdalingen van 7,5% en ongeremd zou ik de 80 km/uur wel gehaald hebben… nu, met af en toe remmen, was de topsnelheid 57 km/uur.
Zo meteen dus nog 36 km en dan is het eindpunt van vandaag bereikt A Gudina..

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19190