viaje a la mar, abajo - Reisverslag uit Buñol, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu viaje a la mar, abajo - Reisverslag uit Buñol, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

viaje a la mar, abajo

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

08 Mei 2015 | Spanje, Buñol

Bunol, el ocho del mayo en el anno dos mille quince a las ocho

Buenos dias!

Zoals je aan 'de blik uit het raam' wil kunt zien is het niet alleen een goedemorgen maar wordt het ook weer een mooie strak blauwe dag!!
Vandaag dus een trip naar de zee naar Cullera.... 90 kilometros, zeer, zeer waarschijnlijk bergaf..

El Jefe

  • 08 Mei 2015 - 14:06

    Seep:

    He lieve papa en mama, zo te lezen vermaken jullie je prima daar. Het stoppen met roken gaat goed. Het placebo effect is aan mij besteed want tot nu toe heb ik hooguit 1 dag de pleister op mijn arm gehad en de rest van de dagen vond ik hem achterstevoren op mijn trui geplakt of ergens op de grond. Prima hulpmiddel dus, haha. Ik heb soms wat dieptepuntjes qua gevoel maar in principe mag ik zeker niet klagen. Ik vind het bizar om te merken hoe vies 'wij' (lees: rokers) ruiken. Daar kan een flesje chanel niet tegenop. Mijn zintuigen ontdekken nu een nieuwe wereld. Ik heb me gisteren werkelijk lam gesport... op de loopband, fiets en inmiddels heb ik ook weer de WII Sport ontdekt. Jammer dat het weinig raakvlakken heeft met de werkelijkheid want anders was ik nu een prof in tennis. Haha. Ik word wel drukker door het niet roken en heb dus wel medelijden met mijn (rokende) omgeving. Ik snap papa nu wat meer in zijn strijd voor de rookvrije wereld want dat zou het allemaal wel iets makkelijker maken voor de stoppende rokers.... Toch ben ik voorbij het punt dat ik bij iemand de peuk uit zijn/haar mond wil rukken. Ik vind het niet lekker ruiken...ik mis meer de handeling, denk ik. Eigenlijk sneu dat het zoveel gevoelens kan oproepen. Ik dacht bijna dat roken mijn denkvermogen stimuleerde en dat ik me zonder de peuk niet meer zou kunnen concentreren. Nicotine tast schijnbaar meer aan dan je longen want als ik zie hoeveel moeite je moet doen om van de oude cognities af te komen dan denk ik dat het vooral de geestelijke afhankelijkheid is die het moeilijk maakt. Alsof je zonder je rookmomentje ineens in een leegte valt? Roken is dus echt een lifestyle. Je beloning, je gezelschap, je sociale vaardigheid, je troost, rustpunt en vooral een middel tegen verveling. Ik voel me hier echt een buitenbeentje nu. Zoveel rokers...en die willen niet dat andere rokers stoppen! Apart toch? Haha, schijnbaar roept dat automatisch weerstand op want dan moet je als roker even stilstaan bij de negatieve gevolgen en schijnbaar verantwoording afleggen (of denken dat je dat moet) over waarom je nog rookt. Ik verwacht van niemand dat hij/zij stopt omdat ik stop. Ik stop omdat ik wil stoppen. En omdat ik Liam destijds beloofd heb om te stoppen en dat ook echt ga nakomen deze keer. Dat Sterre en Adam net zo blij zijn als Liam maakt het alleen maar nog makkelijker natuurlijk. Ik ben trots op die 3 sterke schatjes van me en ik probeer net zo sterk te zijn door die smerige rookverslaving te verslaan. Jullie advies doet me ook heel goed en ik krijg hier ook echt wel steun! Ik laat de pleisters in de kast staan maar over 1 week gooi ik ze toch maar weg. Volgende week woensdag ben ik precies een maand gestopt dan..... Ik ga nu iedere dag sporten en probeer veel nieuwe dingen te bedenken om te doen. Ik hoest niet meer en voel veel meer lucht in mijn longen komen. Vrijheid in het ademen. Heel fijn. Verder gaat het ook heel goed. Gezondheid in de breedste zin van het woord. Ik hoop Joep nog te spreken vandaag... zondag zie ik de kinderen en Mark weer. Als ik jullie zondag niet spreek dan wens ik mama alvast een hele fijne moederdag toe! Ik hou van je, mama! Ik denk dat jullie dit vandaag nog wel lezen... Ik heb de 21 ste geregeld, mam. Nadine heb ik niet meer gesproken, ik hoop haar nog even te zien want ik weet niet precies hoe ik dat met die kaartjes moet regelen. Komt wel goed. Verder ga ik vanaf volgende week aan de slag met de praktijkopdrachten voor de catering...ben erg benieuwd. Het lijkt me in ieder geval erg leuk. Ze schieten lekker op hier met alles dus binnenkort heb ik veel meer ruimte en tijd voor alles wat ik met de kinderen, jullie en al het andere (qua school en werk) wil doen. Iedereen is tevreden en ik nog wel het meest. Voel me sterker en beter dan ooit! Life is good! Love you en we bellen. XXX Sepali

  • 09 Mei 2015 - 15:22

    De Kids.:

    Wat goed van je mama!~ Morgen weer bij jou en we zijn dus ook heel trots op je. hihi.
    Zal papa ook goed nieuws vinden. Alvast fijne moederdag en tot morgen!

    Kusjes De kids !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 19187

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 15 Mei 2015

El 'camino de Levante' viceversa,

21 April 2015 - 21 April 2015

zwemseizoen vandaag geopend...

Landen bezocht: