La ultima etapa montanosa... - Reisverslag uit Buñol, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu La ultima etapa montanosa... - Reisverslag uit Buñol, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

La ultima etapa montanosa...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

07 Mei 2015 | Spanje, Buñol

Bunol, el 07 de mayo a las seiz de la tarde del anno 2015…

pppfffft, en nog eens pffffft, dat was het dan wel voor vandaag, ‘una etapa montanosa’ (waarbij weer zo’n vlaggetje op de n moet, kan ik niet gevonden krijgen… iemand een tip? want zonder vlaggetje lijkt het alsof het een vlakke etappe was!!) de nodige caloriën verbruikt vandaag en je merkt het aan Josine dat haar accu ook leeg raakt op het eind, ze kan dan om míjn opbeurende grapjes niet meer lachen en toen vandaag, in de ‘ultimo kilometro’, ook nog een 7% helling omhoog kwam, was het opeens een k….. berg waarbij ik haar in de afgelopen dagen al geleerd had om haar eigen geslacht hierbij als invulling te gebruiken en dat van mij, m.n. tijdens zo’n beklimming, met rust te laten… zo kwamen we dat laatste obstakel ook over. Die vriendelijke Spaanse wielrenner, bij die worstenmaker in ‘Venta de Gaeta’, had weliswaar gelijk nl. dat er nog 1 flinke helling zou volgen maar de rest van onze trip naar Bunol mocht er ook wel wezen… weliswaar de nodige afdalingen maar om die te mogen meemaken moet er eerst geklommen worden en het waren de nodige afdalingen die we mochten meemaken; ik zal proberen er eentje op een video opname te laten zien, weliswaar kort maar dan heb je een idee… de versie is geknipt omdat bij iedere afdaling van achteren commando’s klinken die ik er dus uitgehaald heb bij de gepresenteerde versie.. We genieten van het Spaanse land, wat een schoonheid, wat voor vergezichten, schiiiiiiiiitterend.. Nu dus in Hotel Condes de Bunol waar we ook nog even naar hebben moeten zoeken via Google Maps maar omdat Josine er weliswaar het adres in had gezet zonder numero, hebben we de Avenida Blasco Ibanez 2x gezien, bergaf en k… berg op…!!
Zo meteen, Josine is klaar met haar opfrisbeurt, even kijken wat we doen, waarover later meer..
hasta luego,

El Jefe.

ps. morgen op verzoek van mijn nog steeds 64 jarige echtgenote, nog een tochtje langs de zee. Dus morgen naar Cullera, daar 2 nachtjes en dan langs de zee en langs de Turia, landinwaarts, richting Botanische tuin waar Jeroen, Ranjani, Cas enne Niek ons verwachen....

• 07 Mei 2015 - 22:22

Sancho:

Och?...
    Vanaf morgen misschien nog ergens een klein klimmetje en voor de rest alleen nog maar berg af richting Valencia en de Middellandse Zee. Weet je nog El Jefe / Don.....
    Alleen toen hadden we wel een beetje regen; leek hier wel afgelopen vijf mei om twee uur, maar dan de hele dag door.
    Ik wens jullie morgen zon en veeeeeeeel ontspanning.
    Geniet nog maar even van die laatste kilometros.
    Sancho

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!