'mis casas blasonadas', foetsie - Reisverslag uit La Roda, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu 'mis casas blasonadas', foetsie - Reisverslag uit La Roda, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

'mis casas blasonadas', foetsie

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

04 Mei 2015 | Spanje, La Roda

La Roda, 4 mayo '15, a las 20.30 horas..

Rondje La Roda gemaakt… al mijn leugens ('mis casas blasonadas') bij elkaar geharkt en bij de Onbevlekte Maagd achtergelaten… Josine heeft nog enkele electrische lampjes aangestoken, gelukkig weer níet geprobeerd om ze allemaal tegelijk aan te krijgen.. Daarna het interieur op de gevoelige plaat vastgelegd en aan iemand die daar rondliep gevraagd of ik mijn stempelkaart kon laten stempelen, behulpzaam als hij was, keek hij alle bureauladen van de afwezige koster na, maar kon er geen vinden.. verwees me naar het politiebureau die stempelden ook… Waar?? : 3-de via izquierda en dan de 2-de a la derecha… niet gevonden dus… Door La Roda gelopen en op een terrasje plaats genomen en daar voor het eerst Heineken gevonden… meteen vastgelegd. Opvallend is dat alle terrasje bezet zijn door vrouwen, bijna geen man te vinden, alleen wat jonge verliefde stelletjes… de rest alleen maar vrouwen met hun kinderen, aan de wijn/bier en gezellig pratend… hele terrassen vol.. Waar die mannen uithangen weet ik ook niet… op de T.V. is vanavond geen voetbal..
Waar te eten?, na overleg dus met inspraak van Josine, besloten om te dineren in 'Flor de la Mancha', dat monstrueuse hotel, ook even gefotografeerd.. als je goed kijkt zie je Josine in de lift, tussen vlag 3 en 4, van li->re, die had na 2 Radlers, hoge nood..
Daarna plaats genomen op het terras, el comedor was nog gesloten, gezien de geringe belangstelling denk ik, nog geen hoogseizoen hier… binnen was het benauwd en drukkend, buiten met een windje uit te houden, 25 graden a las 21.00 horas!! Eten viel een beetje tegen in vergelijking met eerdere dagen… geen rationes.., geen pulpo… Nu dus op bed een eind aan deze dag breiend.. weer een goede vakantie dag.. alles liep gesmeerd, de tandem zonder problemen, hoefde niet het 'bike hospital' hier ter plaatse in… tjonge, tjonge als ik dan nog denk aan onze tocht vorig jaar naar Napels… iedere dag op zoek naar enen dorpsdokter voor de tandem en hier op deze route zijn zelfs 'bike hospitals' aanwezig.. zou Flyer daar voor gezorgd/aandelen in- hebben???
Morgen dus La Roda uit… trouwens voor de voetballiefhebbers onder ons, geen mens weet hier van het bestaan van Roda JC… no perro had daar ooit van gehoord.. Over naamsbekendheid gesproken nog zat te doen…; La Roda uit… en dan??? we gaan nu van de Camino Levante voor lopers af, gezien de ervaringen op internet en ook de ervaringen van die Canadees.. geen wegen en de camino van Valencia naar SdC is voor fietsers niet begaanbaar, laat staan voor de tandem, ook al is ie e-bike…
De door mij uitgestippelde route morgen loopt naar Alcala del Jucar, een 80 km. over kleine wegen, eerst via de CM3106 via Fuensanta naar Tarazona de la Mancha en dan via Madrigueras en Mahora, daarna via Bormate, Jonquera, La Recueja naar Alcala del Jucar.. een nieuw stuk van de toekomstige Camino Levante voor e-bikers… Hoe dat zal verlopen hoop ik morgen weer te verslaan, zo niet dat weten jullie in ieder geval waar ik het loodje ongeveer gelegd heb..
Buenas noches, hasta manana,

El Jefe

• 04 Mei 2015 - 23:27

Sandra:

he fietserkes...
    weer mooi om te lezen allemaal en blij voor jullie dat er geen fietsendokter aan te pas kunt.
    enne...dè loodje leggen...wacht nog mar efkes mit!!!
    Goeie rit verder,
    lieve groetjes salamanders en de mama x

• 05 Mei 2015 - 09:36

Niek En Cas:

Niek: Apo ridder heeft een paard!!!
    Cas: Heel veel kusjes en groeten en nog meer kusjes en groeten van ons! Oh.. en we hebben een piratenbadje gekocht!!

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19117