Padre Gerardo, donde estas? - Reisverslag uit San Martín de Valdeiglesias, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu Padre Gerardo, donde estas? - Reisverslag uit San Martín de Valdeiglesias, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

Padre Gerardo, donde estas?

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

30 April 2015 | Spanje, San Martín de Valdeiglesias

Goedemorgen, amicas y amicos, aqui Jefe

vroeg uit de veren vandaag, no desayuno in vol ornaat... Blik uit het raam al achter de rug, alles m.u.v. de laptop al gepakt en gezakt, zo meteen richting Toledo.. Kwam gisteravond erachter dat mijn op Schiphol gekochte fles aftershave nu in andere handen terecht is gekomen... is in Avila achter gebleven... Kamerinspectie niet goed genoeg gedaan, niet zoals speurneus Padre Gerardo die dat altijd op onze tochten voor zijn rekening nam en dat zo goed deed dat we soms met de aftershave van de vorige gast verder reden.... Padre Gerardo, donde estas?... Gisteravond nog even op je liggen te wachten, maar op een gegeven moment gingen de oogjes dicht, nog even gedacht dat je weer achter de Spaanse nonnekes aan was... Maar helaas toen ik vanmorgen wakker werd, lag mi esposa in dat bed.... en jij niet ernaast... zij had niet kunnen slapen omdat dat bed en de vloer zo kraakte bij iedere diepe inademing van mij... Het zij zo....
tot in Toledo,
hasta luego.

ps.
- Cas heb jij gezien wat er gisteren op die weg gekalkt stond???
- Nel doe de groeten aan Hoss!!

• 30 April 2015 - 08:57

Padre Gerardo:

Potverdorie,
    Dat is vervelend. Net die echt lekkere aftershave.
    Ja Sjefke, nou zie je maar weer dat je beste vriend ECHT wel nuttig is tijdens je fietstochten. Blijkt maar weer. Werk voorbereiden kost tijd; niet voorbereiden kost nog meer tijd....... Je kamer niet inspecteren kan je dus ook geld kosten en ongemak opleveren. (Had je ook al niet eens een helmpke maat 64 ergens in een hotelkamer achtergelaten en dat na 30 kilometer al ontdekt?) Ik zeg maar wat....

Verder is Padre wel heel erg blij voor jullie dat zijn gebeden inmiddels verhoord zijn en dat daardoor de weergoden een beter humeur gekregen en jullie nu in de zon kunnen fietsen.
    Mooie foto's van de omgeving en niet te vergeten een weiland vol stieren, waardoor madre Troedy weer helemaal van slag raakte. In Frankrijk wilde ze na het diner een straatje omlopen om de koetjes te ontwijken. Gelukkig voor haar had Raymond bij nader inzien een ander restaurant (een toprestaurant) gereserveerd en gingen we met de auto terug.

Padre wenst jullie verder een fijne voortzetting van jullie tocht en laat aub wel regelmatig een bedje voor me opengeslagen, want voor jet het weet lig ik daar in of tussen jullie in.

PS Maar goed dat Inkie de auto van Josine mag gebruiken. De beetje bejaarde Ford van Paul is opgenomen in de garage van Wijnakker te Zeeland en de vooruitzichten zijn niet al te best. Inkie is nu privéchauffeur van Paul.

Weest Gegroet
    Padre.

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Totaal aantal bezoekers 19118