4 accu's leeg... - Reisverslag uit Silleda, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu 4 accu's leeg... - Reisverslag uit Silleda, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

4 accu's leeg...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

23 April 2015 | Spanje, Silleda

Lalin net voorbij, a las dos y media, 14.30 uur..

Sprak ik vanmorgen nog over heerlijk glooiend, nu na zo’n kleine 60 km oppe teller, vervang ik het glooiend door bergachtig… Limburg is glooiend, maar hier zijn na 60 km 4 accu’s leeg en moeten allen even opgeladen worden. Dus ff gestopt bij Taberna O’Cazador voor een menu del dia. Gaandeweg komen we ook steeds meer tot de ontdekking dat de door mij op de Mio ingevoerde route via de Camino voor de wandelaars uitgezet is… niet alleen niet overal geasfalteerd, maar ook soms hellingen die te voet al de nodige inspanning kosten.. laat staan lopend met een zwaar bepakte tandem.. gelukkig ging de camino de Levante na Ponte Ulla over de N525 en sindsdien gaat het dus wat sneller…. Wij blijven op de N525 en zien overal de borden van de Camino als die de N525 van links en rechts als onverharde wandelpaden de N525 kruisen… Nog niet veel caminogangers gezien, een stuk of 5 bepakt en gezakt. Gisteravond in SdC liepen er wel wat meer rond, dat kon je wel zien, daar liepen er trekkebenend rond.. zo te zien last van hun voeten.. Nu dus ff pauze een accu in de oplader en 2 aan tafel voor het menu del dia… Op de vraag wat dan wel niet was, kregen we als antwoord ‘todo de cerdo’, en toen die eenmaal geserveerd werd, kon ik als anatomicus alleen de tong en de oren van het varken detecteren, verder ook een stuk bot met gewrichtsuiteinde hetgeen ik als distale uiteinde van zijn poot duidde, de overgang naar zijn dikke teen zullen we maar zeggen… er stond geen V of A op dus of het een voor- dan wel achterpoot was, laat ik in het midden.. De tong smaakte naar al datgene wat er in het verleden langs gekomen is… de tongpapillen schuurden die van mij.. de oren zaten net zoals bij mensen vol ‘knoosj’ op zijn Limburgs, op zijn Nederlands weet ik daar geen woord voor ‘kraakbeen?’ Een varken van kop tot teen, dat kleine worstje was namelijk een stuk van zijn staart.. hier worden die blijkbaar niet geknipt.. De aardappelen en de bladgroenten maakten het gerecht helemaal af. Eten wat de pot schaft, hebben we weer in de praktijk gebracht… (Adam hier hebben ze géén spaghetti). Zo nog ff in het zonnetje spijsverteren en dan weer verder… Ourense zijn nog 46 km… of we dat halen vandaag valt te bezien...

• 23 April 2015 - 20:08

Pieter Pouwels:

Ik denk na die beschrijving van het eten;dat wordt lekker smullen......
    Alleen jammer dat die foto daarna nog kwam,daar zou ik minder vrolijk van geworden zijn......
    Afijn,hoop dat jullie er niet ziek van worden....

Goeie reis!!!!!!!! Groeten Pieter

• 24 April 2015 - 12:46

Frans:

Zorg er voor dat je niet voor je verjaardag nog mond en klauwzeer krijgt.
    smakelijk.
    Veel plezier en fiets ze.
    Frans

• 25 April 2015 - 10:42

Cas:

Is het eten lekker of vies?
    Is het wel echt zo of is het nep? Ik hoop dat het nep is want anders heb je een probleem! :-)

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!