de eerste km. om... - Reisverslag uit Vedra, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu de eerste km. om... - Reisverslag uit Vedra, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

de eerste km. om...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

23 April 2015 | Spanje, Vedra

Ponte Ulla, a las once menos quarto del 23 abril 2015

… schrok wakker om 7.45 de tijd dat we eigenlijk al op de tandem hadden willen zitten.. die vino blanco de la casa van gisteravond onder het voetballen had niet alleen een hoog tannine-, maar ook blijkbaar een hoog midozalam gehalte; tassen voor de eerste keer strategisch voor onderweg inpakken is ook een kunst op zich.. lukt nooit de eerste keer..; enne tja, ik weet het, ik val in herhalingen, maarre ergens aankomen is makkelijker dan erweer uit komen, weer de nodige km extra gereden om SdC achter ons te laten. ‘t is nie niks, in dat drukke verkeer, smalle straatjes, stoplichten (waarvoor ik me voorgenomen heb om nú altijd te stoppen), bergop en af, af- en opstappend, voor het eerst sinds ½ jaar weer samen op de tandem, een nog trage Mia en Mio en jullie snappen het al, dat was even werken aan de teambuilding… Nu zijn we eruit en dus in Ponte Ulla beland.. idyllisch; fietsen weer door het glooiende Galicië, herinneringen van onze eerste fietstocht met padre Gerardo komen weer boven, toen we vanaf de droge dorre hete Spaanse hoogvlakte die lange afdaling hadden en we het donkergroene vochtige Galicië inraasden… In ponte Ulla, op el ponte, in het barretje rechts op de foto ontbeten, cafe americano y una con leche y dos bocadillos con queso.. veur de Limburgers onger os: eine zwarte koffie, eine mit milk en 2 breudjes kees.. Nog een flesje water voor onderweg en de volgende stop hopelijk pas weer in Dozon… tot straks dus..

• 23 April 2015 - 11:54

Mariëtte:

zo te zien prachtig weer!!!!
    Mooie rit vandaag, zonder obstakels....
    Groet uit Geleen Mariëtte

• 23 April 2015 - 18:34

Estrella V. Rooij:

Hallokes,
    Dat ziet r' gezellie uit!~ ❤
    Mama probeert
    te stoppen met
    roken, dus goed
    nieuws voor apo.
    Groetjes Sterre

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!