dagje vliegen... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu dagje vliegen... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van josine sjef - WaarBenJij.nu

dagje vliegen...

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg josine

22 April 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Santiago de Compostela, 22-04-2015, a las 23.00 horas


Un dagje erop zitten…. 5.15 uur gewekt door m’n wekker… werd wakker op de slaapbank in de Waterstraat 16 in Utrecht… ‘n snelle douche, un Miele kopje koffie (met zoetje, had p.o. die van Josine genomen…) en op weg naar Schiphol… geen files… op tijd daar… even gezocht en jawel hoor ruim op tijd… geen extra bagage, geen fiets, dus géén stress en géén toilet bezoek… Bij de douane moest Josine de koffer weer openmaken omdat er een flesje van 150 ml. schoonmaakmiddel in zat… en ook het verweer van Josine dat er nog maar 100 ml. in zat, mocht niet baten… in de kliko en even verder op weer een nieuwe bij de ‘Tax Free’ shop… waar ik ook even zondigde door een fles L’eau D’issey pour homme met 200 ml inhoud in de aanbieding voor ….Euro te kopen, voor wa hoort wa.., alleen niet vergeten het restant in Valencia in de bagage koffer te doen, anders gebeurt mij hetzelfde.. 7.55 vertrek richting Parijs, Barcelona, Pamplona en naar Madrid volgens de kapitein van de vlucht, die, op mijn advies, zijn blaas voor vertrek al geledigd had..
Gelukkig dat mijn zusterke voor mijn vertrek nog een mail naar mij toegestuurd had met het mogelijke onderwerp voor de volgende SLK intervisie… het verslag van de werkzaamheden van de commissie onder voorzittterschap van prof. J.H. Dijkhuis, een lijvig zo’n 50 blz. tellend verslag, dat ik op kosten van de SLK nog even afgedrukt had voor ik vertrok.. Terwijl Josine haar door mij beschikbaar gesteld e-book las, ploegde ik dus door die 50 blz. Bij aankomst in Madrid had ik het 1x gelezen en zusterke… met veel plezier… lijkt me een intensieve intervise bijeenkomst te worden in mijn afwezigheid… Wat onze casus betreft… reden om door te gaan, dacht nog even de HA op deze intervisie bijeenkomst uit te nodigen… 5 uur op aeropuerto ‘Adolfo Suarez, Madrid Barajas’ doorbrengen zorgde ervoor dat ik het stuk van prof. Dijkhuis ten tweede male doorgelezen had.. het zit er nu in, een verrijking, ondanks de gedateerde datum, ben nu veel wijzer… durf verder te gaan met mw. R… alleen dat kost weer de nodige uren…
15.55 vlucht Madrid-> Santiago de Compostela… aankomst 17.15 en met de bus van 18.00 richting SdC… 18.00 plaza Galicia en loopes naar de Rua de Argentina, het hotel Mexico, waar onze komt al bekend was, aangezien onzen tandem in de kelder op ons stond te wachten… met onze fietsbagage… Even gekeken of alles er was en jawel hoor… de fiets voor morgen van de nodige attributen voorzien o.a. spiegels, MIO etc.; helaas jammer dat de doppen op de fietsstandaard, geleverd door de Eltener Farrhad profi niet pasten…. de standaard heeft vierkante poten…. en de doppen zijn rond… nog even gekeken of ik de vierkante poten rond kon maken of die ronde doppen vierkant maar geen van beide opties lukte… dus zonder doppen oppe standaarden naar Valencia… Daarna nog ff SdC in…. en een selfie voor de Cathedraal gemaakt; een Cathedraal die nog steeds, idem als 1/2 jaar geleden, in de steigers staat, wachtend op de komst van Paus Gerardo de zoveulste, want dan is hij helemaal klaar, helemaal schoongemaakt, want als d’n diejen komt, moet hij ook helemaal schoon zijn, nu is dat maar een topje van de ijsberg die schoongemaakt is (de linker oppe foto) ….... 20.30 uur…. en jawel hoor daar was hij, een druk bezette tapa's kroeg waar de wedstrijd Real-Atletico rechtstreeks te vervolgen was.. nog 1 tafeltje vrij en onder het genot van vino blanco de la casa, patatas bravas, pimientos del Padron, calamares a la Romana, ging die wedstrijd gelukkig door en voorbij… alleen jammer dat 1 minuut voor tijd Real scoorde….iedereen droop af… ik geloof dat hier in SdC niet veel Real supporters zijn..
Nu nog even dit verslag in brengen en voorzien van enkele foto’s en dan naar bed… morgen vroeg op en dan ofwel via de N525 naar Ourense of via de Camino de Levante… alletwee zo’n 110 km…. we zulle zien,

a manaja amigos,-as

sjef

  • 23 April 2015 - 08:31

    Yvonne :

    Hoi Josine,

    Ik wil jou en Sjef weer een fantastische mooie reis wensen. Geniet van al het moois wat jullie onderweg op de fiets tegenkomen.

    veel groetjes
    Adri & Yvonne

  • 25 April 2015 - 10:39

    Niek:

    Moet ik die duplo (hij wijst naar de duplo bovenop de kast) naar apo en omi brengen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

josine

hallo, hier zijn we weer... weer even eruit... dachten we eind vorig jaar nog even te genieten van de nazomerzon in de caminoportugues wat wel enigszins in het water viel...(foto).. nu bereiden we ons voor op de voorjaarszon in de caminodelevante maar dan andersom... op zijn Limburgs ommesjang... op zijn Spaans viceversa... dus niet van Valencia naar Santiago de Compostela (SdC) maar van SdC naar Valencia.. Vertrek per vliegtuig woensdag 22-04 's morgens, 7.55 uur naar Madrid, 's middags van Madrid naar SdC.. waar we dan a las 17.05 arriveren.. Onze tandem is al via Soetens naar de kelder van Hotel Mexico gebracht en staat daar al te popelen. Donderdag 23-04 vertrekken we vanut SdC en hopen in enkele weken in Valencia aan te komen waar het ontvangstcommitee dan al klaar staat. Ranjani, Jeroen en hun 2 kinderen Cas en Niek arriveren daar 8 mei en vliegen dan tegelijk met ons 15-05 terug... 14-5 vieren we dan daar Josine's 65-ste verjaardag waarvoor we jullie allemaal bij deze uitnodigen!!

Actief sinds 12 April 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 19116

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 15 Mei 2015

El 'camino de Levante' viceversa,

21 April 2015 - 21 April 2015

zwemseizoen vandaag geopend...

Landen bezocht: